En bok att återvända till.

av Pernilla

Nedstörtad ängel

Med detta inlägg gör jag entré på Boksynt! En bok som inte stillnat inom mig och som jag ständigt återvänder till är Nedstörtad ängel av Per Olov Enquist. Senast var i förra veckan då en vän upplyste mig om att han hade läst boken. Vi talade om en av de frågor som boken väcker, nämligen den om kärleken. När kärlek blir ett tvång är den fortfarande god? Är det ens kärlek längre?

5 kommentarer to “En bok att återvända till.”

  1. Ja visst är den underbar! Jag läser också om den då och då. Fantastiskt språk också.

  2. Vilken trevlig blogg! Jag skriver veckans boktips på Sunnerbogymnasiets bibliotek. Innan scannade vi in omslagen men någon sa att man ska vara försiktig med att lägga ut sådant material på grund av upphovsrätten. Vet ni något om det?

  3. Tack, tack! Angående din fråga om bokomslagen vet heller inte jag riktigt vad som gäller. Vi har tagit bilderna på böckerna antingen direkt från förlagen eller från någon av internetbokhandlarna. Jag kan inte tänka mig att det vore ett problem – så här får ju böckerna reklam. Men som sagt, jag vet inte vad som gäller enligt lagen, kanske är det någon annan som vet?

  4. Den är jättebra. Särskilt det medicinska spåret och cirkustematiken är bra.

  5. Ang. bokomslagen så är det förlagen som äger rätten till dem. Många förlag har sidor med omslag som är fria att använda. Ibland har de även information om vad som gäller med deras omslag. Oftast är det inget problem för som Pernilla skriver är det ju reklam för dem. Men vill man vara på den säkra sidan bör man kolla med förlagen först.

Kommentera

