Oväntat mörk.

av Emelie

 

lucia.jpgbeatrix.jpg 

Omslaget till Lucía Etxebarrías bok Kärlek nyfikenhet prozac och tvivel kan lura vem som helst. Kanske som Marian Keyes eller som något annat hyfsat lättsmält, tänkte jag. Men det var fel. Det jag närmast kan likna boken vid skulle vara en blandning mellan Elisabeth Wurtzel och Pedro Almódovar. Och kanske kan man räkna in ytterligare lite mer dramatik, sex och mörker. Kärlek nyfikenhet prozac och tvivel blev hyllad till skyarna av läsarna medan kritikerna endast visade ett svalt intresse. Nyss kom Beatriz och himlakropparna den andra boken av Etxebarría på svenska och jag tycker att det nu verkar som om hon får den uppmärksamhet hon länge förtjänat.

2 kommentarer to “Oväntat mörk.”

  1. Jag är SÅ nyfiken på Lucia Extebarría och hennes senaste bok. Hade dock inte ägnat någon tanke på hennes första bok säkert beroende på omslaget, men efter att ha läst det du skrev så har jag planer på att läsa båda. Tack!

  2. Läs! Läs! Läs! Hoppas du fastnar som jag gjort.

Kommentera

