Längtan.

av Emelie

.bitterfittan.jpgvi-som-aldrig.jpg

När man frotterar sig med böcker hela dagarna kan det ibland vara svårt att lyfta blicken och se det nya på hyllorna. Så är det just nu. Jag går istället här och trånar efter kommande böcker. Kanske hjälper det ingen deperat boksökare för stunden men lite längtan är aldrig fel. Vi som aldrig sa hora av Ronnie Sandahl och Bitterfittan av Maria Sveland är föremål för min längtan. Ronnie Sandahl är min favoritkrönikör i Aftonbladet. Jag har en känsla av att han kommer ge röst åt en generation av unga killar med sin nya bok. På samma sätt är det med Maria Sveland som jag inbillar mig nuddar vid något viktigt. Om vår tids dubbelhet när det kommer till jämställdhet, kärlek och äktenskap. Tre saker som ibland kan te sig omöjliga att få ihop.

Kommentera

