Julafton på alla bibliotek!

av Ulla

Härliga Statens kulturråd skickar oss flera lådor med nya böcker varje kvartal. Och det är så underbart udda böcker att du kanske aldrig fått känna på och se dem annars. Ur februari månads sändning plockar jag dessa godbitar:
Herr O, LewisTrondheim, ordlösa seriestrippar på temat hur man försöker ta sig över en ravin. Jag visste inte att man kan ta sig framåt på minst 49 olika sätt, kolla i den underbara lilla fotoboken av naturfotografen Frans Lanting. Framåt! heter boken. Jag måste läsa En syrsas memoarer , boken är så vacker. Vackra är många av de här böckerna som kommer till oss. Fråga efter Berättelser om Ganesha så förstår du vad jag talar om eller Tröstpriser och sidovinster av den fantastiske akvarellmålaren Lars Lerin.
Vi som bor på landet har inte alltid en bokhandel att gå till, men nu kan man få tillgång till alla dessa exklusiviteter på alla bibliotek.Två debutanter jag vill läsa Helon Habilas I väntan på en ängel och Anna Schulzes Brist.

Kommentera

