Jag är nyfiken på…

av Pernilla

Skumtimmen(2)

… Johan Theorins debutroman Skumtimmen! När jag såg den för första gången tog jag den för ännu en deckare, men det är en alltför enkel tolkning har jag sedan förstått. Den handlar om en liten pojkes försvinnande på Öland och pojkens mors och morfars sökande efter honom tjugo år senare.

Läs mer om romanen!

2 kommentarer to “Jag är nyfiken på…”

  1. Jag läste också den recensionen och blev lika nyfiken. Precis den sortens berättelser, som inte är deckare men ändå mystiska,gamla hemligheter lockar mig som t ex Prins av Ib Michael

  2. Även jag hade läst om boken och blev nyfiken. Nu har jag läst boken och stillat min nyfikenhet. Det är helt klart en läsvärd bok med många bottnar, men lite besviken blev jag ändå utan att direkt kunna sätta fingret på varför. Men det blir väl lätt så när man har stora förväntningar på en bok. Läs den!

Kommentera

