10 orsaker att digga Meg Cabot.

av Maria

washington.jpg
Det finns 10 orsaker till varför jag diggar Meg Cabots senaste bok Washington D.C.

10.  Ungdomsböcker har aldrig varit roligare att läsa.
9. Det kommer en fortsättning!
8. Huvudpersonen Sam är en stark men förvirrad tonårstjej som inte böjer sig för någon.
7. Cabot skrivstil ger starkt läsberoende.
6.  Jag ler mycket när jag läser den.
5. Den har ett behändigt format, inte för tjock, inte för tunn och med en snygg blå framsida.
4. Jag älskar listor, det gör också huvudpersonen Sam.
3. Det är en bok för såväl tjejer som killar (tror jag).
2. Jag vill helst läsa ut den på en gång.
1. Jag har haft fördomar mot En prinsessas dagbok, men den här boken gör nog att jag måste läsa den med. Och digga den.

15 kommentarer to “10 orsaker att digga Meg Cabot.”

  1. JAG ÄLSKAR EN PRINSESSAS DAGBOK och väntar fånigt otåligt på att Washington ska dyka upp på posten..
    Precis så det ska vara. Och alla bibliotekarier som ännu inte köpt in serien ”En prinsessas..” av en eller annan anledning – gör vad ni måste göra!

  2. Måste erkänna att jag gillade filmen En prinsessas dagbok. Trots att den egentligen var stollig.

  3. Meg Cabot skriver väldigt bra, har läst de första en-prinsessas-dagbok böckerna och nu också washington dc. Man känner verkligen igen hennes stil att skriva från andra böcker hon skrivit. Böckerna är underhållande men skulle önska att de var mer realistiska…

  4. älskar meg cabots alla böcker, skulle aldrig vilja att serien om mia (en prinsessas dagbok) skulle ta slut, hade aldrig trott att några så bra böcker skulle vara så pass lättlästa men samtidig gjorda för ungdomar. Fortsätt att skriva Meg Cabot!

  5. Jag älskar Meg Cabots böcker! Speciellt serierna Hemsökt och Saknad. De e grymt bra och får en att skratta. Det ända dåliga med dem är att det är så svårt att få tag i dem (i alla fall med hemsökt)! Personligen tycker jag också att dem e lite för lättlästa, jag vill aldrig att dem ska ta slut! Så snälla fortsätt att skriva på Meg!

  6. Hej!! Meg Cabots böcker är bara så grymt bra!! Jag älskar dem och vill bara ha fler och fler böcker hela tiden…Har aldrig läst washington D.C,men ska köpa den!!!har läst de övriga böckerna(inte alla alltså,men många=) .). /Louise

  7. Meg Cabot är en grym författare! Jag älskar hemsökt, Jinx, saknad och en prinsessas dagbok!=)

    Är det någon som vet hur många böcker i serien ”hemsökt” hon har skrivit? Jag håller nämligen på att läsa bok fem…

  8. Del sex heter Den fjärde dimensionen och avslutar serien. Så du har en kvar! :-)

  9. Åh nej, bara en kvar!!!!

  10. Meg cabots böcker är väldigt bra, och hon har en fascinerande personlighet. Jag älskar hennes böcker!
    Jag har nyss läst ut washington D.c och ja väntar forsättningen på denna bok den var såå himla bra :-)

  11. Jag bara älskar meg cabots böcker.Särskilt serierna saknad och hemsökt.men jag gillar även en prinsessas dagbok.Är det nån som vet vart man kan hitta hela serierna med hemsökt och saknard?

  12. Alla finns att köpa på http://www.adlibris.se, men det går inte att söka på varken Hemsökt eller Saknad. Man måste söka på varje titel.

    Hemsökt består av:

    1. Älska dig till döds
    2. Det nionde kortet
    3. Dödlig hämnd
    4. På liv och död
    5. Medlaren
    6. Den fjärde dimensionen

    Saknad består av:

    1. Träffad av blixten
    2. Kodnamn Cassandra
    3. Gömstället
    4. Fritagningen
    5. Okänd identitet

    Obs! Meg Cabot använder författarnamnet Jenny Caroll när hon skriver Saknad. Sök på Jenny Caroll, så får du fram alla på en gång.

    LYCKA TILL!

  13. Asså jag bara ÄLSKAR Hemsökt-serien.

    Den e så jävla bra att det inte finns ord för den…..
    jag älskar den serien det bästa jag någonsin läst den e ju assssssssbraaaaaaa. jag kan inte beskriva hur mycket jag verkligen ÄLSKAR böckerna. dom beskriver såååå himla bra och Susannah är ju bara BÄST. Paul Slater e ju charmig… Men jag ska erkänna det jag e bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR i Jesse. I den sjätte boken (Den fjärde dimensionen) så insåg jag att jag bara älskade Jesse och Susannah coh dom e ju som gjorde för varann.

    JAg kan ärligt talat inte berätta för er hur mycket jag älskar Hemsökt<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    En liten fråga? Finns det inte 7 böcker i Hemsökt-serien eller är det bara 6?

  14. Nope, är nästan säker på att Hemsökt-serien bara består av 6 böcker.

Kommentera

