I travar…

av Emelie

allt.jpgberglund.jpgcities-book.jpgjordahl.jpgmarisha-pessl.jpgvar-ar-alaska.jpg

På golvet vår nya lägenhet ligger det böcker. Min sambo sparkar och svär och undrar om jag inte kan gömma mina böcker i garderoben som jag gömmer allting annat!? Gömma böcker? Aldrig. Mina böcker är snygga, underbara och framförallt omöjliga att slita sig från. En tjej på skolbiblioteket där jag jobbar har lånat om samma böcker i cirka ett halvår nu. Det är inte det att hon inte har kommit sig för att läsa dem – hon har läst alla flera gånger om – men hon vill helt enkelt inte släppa dem ifrån sig. Jag kan kan avslöja att för henne är det svårast att slita sig från Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer och för mig är det nog Var kommer du ifrån? (återigen) denna lilla pärla med samlade artiklar av Anneli Jordahl. Sen finns det så klart fem tio andra som vi är nästan lika galna i..

2 kommentarer to “I travar…”

  1. Det är som när min f.d. ville att jag skulle sätta mina böcker i dubbla rader i bokhyllan — så att den bakre raden inte syntes! Jag har fortfarande inte kommit över det … men snart blir det en ny bokhylla där jag kan placera mina böcker hur jag vill!

  2. Det är härligt att höra. Kärleken till böckerna segrade till slut!

Kommentera

