Faïza – min hjältinna!

av Emelie

Har ni hört att Faïza Guène som skrivit Kiffe Kiffe, imorgon (en av mina favvoböcker) har fått årets Peter Pan pris!? Läs om det här. Hon skriver så fantastiskt bra! Vi revolterade lite här på biblioteket och ändrade klassificeringen till ungdomsbok. Annars skulle ju alla våra yngre, hängivna låntagare ha missat den helt! Och på Bokmässan kommer hon att finnas på ett av seminarierna på torsdagen klockan 17.00-18.00 för att ta emot sitt pris . Jag tror jag måste åka i år. Hennes nya bok heter Du rêve pour les oufs och jag kan knappt vänta tills den kommer i mina händer.

3 kommentarer to “Faïza – min hjältinna!”

  1. Oj vad kul med priset och att hon kommer till bokmässan! Har också läst och gillar skarpt, och den nya (franska) har jag haft i mina händer, dock ej läst. Ska göra det så fort den kommer på svenska.

  2. Så avis jag blir, jag skulle till och med kunna tänka mig att traggla mig igenom den på franska..

  3. Ja, egentligen jag också men jag var tvungen att skicka iväg den :(

Kommentera

