Sommar, sommar och läsning.

av Maria

Sommaren betyder läsning. Här är några av de böcker som finns i min bokhylla för sommarläsning. Jag längtar redan efter er, godbitar!

Att kasta tjejkast ska bli rolig att läsa. Genus och kön gör mig frustrerad, förbannad och lycklig av.
Den motvilliga resenären har jag också längtat efter. Länge.
Karlssons noveller. Funkar det?
Lydias hemlighet tänkte jag köra som läscirkel i höst. En bok som har funnits länge på min att-läsa-lista.
När du blundar tittar jag… är den lika bra som debuten?
Pennacs bok om läsning var med som litteratur på en sommarkurs jag tänkte läsa, men som jag i min underbara lättjefullhet beslutade att tacka nej till.
Och så till slut Rudbergs ungdomsdebut...
VILL LÄSA NUUUU!!

3 kommentarer to “Sommar, sommar och läsning.”

  1. Åh, Som en roman var underbar! Lydias hemlighet är också en fin en. Ardelius och Rudberg ligger högt på min sommarläsningslista.
    Måste få tipsa om Så värt av Martin Jern – den bästa boken jag läst på mycket mycket länge!

  2. Jonas Karlssons noveller funkar fantastiskt fint. Roligt, underfundigt och tänkvärt./Ewa

  3. Så värt finns också i min bokhylla, så klart!

Kommentera

