Ljusets hastighet låter nästan som Vindens skugga.

av Emelie

carcas.jpg

Vanligt förkommande här på biblioteket är att man blir tipsad om en bok som verkar underbar och sedan går för att låna den och hittar den bland Kulturrådsböckerna. (Tack Kulturrådet!) Ljusets hastighet av Javier Cercas fann jag där. Det är sommarens bästa romanläsning vågar jag faktiskt påstå. Kanske för att den påminner mig om Vindens skugga och några andra böcker som jag fäst mig vid. Kanske också för att Doris Lessing sagt om Ljusets Hastighet: ”Hela världen kommer att tycka om den här romanen som är så fylld av talang.” Och den är verkligen det, full av talang och mystik som håller en kvar till sista sidan. LÄS!

One Comment to “Ljusets hastighet låter nästan som Vindens skugga.”

  1. Jag blev väldigt tagen. Glöm inte att läsa Mercé Rodoreda

Kommentera

