Lättsam sommarläsning.

av Pernilla

Lyckans hjul

Om en vecka släpps Kajsa Ingemarssons nya roman Lyckans hjul. Jag tror det var förra sommaren, eller förra igen som jag upptäckte Små citroner gula, en av hennes första romaner. Då tillbringade jag halva natten med att läsa färdigt boken, och läste sedan resten av hennes böcker i bara farten.

Nu kommer det alltså en ny! Det är ”en berättelse om vändpunkter och om de vägar som på oväntade sätt kan leda oss vidare i livet.” Ingemarssons böcker ger inga djupare intryck, men de är underhållande och känns somriga! Kanske är det det att de handlar om människor, idag, i Sverige, som gör att jag sätter karaktärerna i relation till mig själv och fullkomligt slukar böckerna?!

P.S. För övrigt verkar det vara inne med böcker som handlar om tre kvinnors liv –
se även Emma Hambergs Brunstkalendern (det enda jag läst av henne är ”Singel på stan”).

Kommentera

