Att belöna sig själv.

av Emelie

Det finns saker man behöver och saker man vill ha. Jag är en sån som har det jag behöver men som vill ha mer. Nån som känner igen sig? Nyss kom det ut en otroligt vacker bok. Med det menar jag så vacker att ögonen nästan tåras och inte kan få nog. Denise Grünsteins 59 buketter från min trädgård och lite till. Hade jag bott i Stockholm hade jag åkt ut till Rosendal för att se hennes utställning där. Och hade jag bott i Stockholm så hade jag kunnat gå och se Mamma Anderssons utställning på Moderna museet som slutade nu i somras. Men istället nöjer jag mig med att skaffa hem den omfattande och intressanta boken Mamma Andersson som på sätt och vis täcker in hela hennes konstnärskap. Om man vill veta mer om Karin Mamma Andersson ska man se dokumentären Herr och Fru Konst om henne och Jockum Nordström. Den är bara så fin!

Kommentera

