Sugen på att skapa.

av Pernilla

Korsstygn på nytt

Den här boken, Korsstygn på nytt av Annika Huett, måste jag se till att skaffa direkt! När vi nu går mot mörkare tider har jag fått en sådan obeskrivlig lust att skapa, vara kreativ, ja, göra något med händerna. ”Det är bara att googla”, ”skaffa dig ett liv”, ”tänka på refrängen”, ”jag älskar jobbet” och ”skit i det du” är några av de moderna visdomsord som byter ut de gamla bonadernas traditionella budskap. Min lillebror ska nog få en grytlapp med texten ”din mamma jobbar inte här”. Den borde man väl få färdig till jul? Allt som allt innehåller boken ett 30-tal mönster samt tips på hur man kan skapa sina egna korsstygnsmönster. Coolt och roligt med något nytt på hantverksfronten, tycker jag!

De här böckerna av Sys Fredens köpte jag förra hösten när jag också kände mig kreativ. Då blev inget annat gjort än att bläddra fram och tillbaka i dem?! Men nu känner jag absolut att det kommer att bli av, både stickningen och virkningen, eller kanske ska jag börja med korsstygnen…

Börja stickaBörja virka

Kommentera

