Två som inte blev av.

av Pernilla

Jag gillar verkligen noveller, men jag läser dem sällan. Två novellsamlingar som jag lånade hem förra året, men som aldrig blev lästa var dessa. Nu har jag föresatt mig att i alla fall läsa dem under 2008, helst i början av året!

Oline Stigs Den andra himlen består av noveller som beskriver vardagen, fast med en twist. Om kärlek, relationer och livets absurda sidor har jag hört.

Novellerna i Brorsan är mätt av Mirja Unge är av det mörkare slaget, men likväl handlar de om människor och deras möten med varandra. ”Mellan och under replikerna finns en svärta som glimrar och som kan vara lika smärtsam om den är komisk.” Jag gillar texter om människor, när de blir ens vänner…

P.s. För er som inte redan visste det – förra året fick Mirja Unge Aftonbladets litteraturpris!

One Comment to “Två som inte blev av.”

  1. Den här vill jag läsa! Vilket vackert omslag!

    Tack/

    Helena Olsson, Älmhult

Kommentera

