Vilken bokvår hörni!

av Pernilla

Vi har en underbar bokvår framför oss! En av mina favoritförfattare har skrivit en ny bok. Linda Olssons första bok Nu vill jag sjunga dig milda sånger (vi har skrivit om den här på Boksynt) fick stora framgångar och nu kommer alltså den andra. Eller nu och nu, den 10 juni är utgivningsdatumet satt till, men jag var bara tvungen att berätta om den! Sonat till Miriam ska den i alla fall heta. En roman om en man som sörjer sin döda dotter, den förstummande sorgen och försöket att bryta tystnaden.

Här kan du se och höra Linda Olsson själv berätta om arbetet med boken:

P.s. Johanna Nilssons (också en av mina favoritförfattare) sjunde roman, SOS från mänskligheten, kommer ut i vår. Ni kan läsa mer om den på hennes blogg. Den får ett eget inlägg så småningom…

2 kommentarer to “Vilken bokvår hörni!”

  1. Näää Pernilla, svensk bokutgivning är ju urtrist! Hittar max 10 böcker jag vill läsa i vår. Det som är bra drunknar ju bland alla j-a dussindeckare, kändisbekännelser och allt vad sk-t det skrivs. tycker i alla fall Gnällola i Emmaboda

  2. Jag väljer att se ”pärlorna” :-) Vad tycker ni andra? Håller ni med Ola, eller?

Kommentera

