Bildromaner – kan det va nåt?

av Pernilla

Johanna Rubin Dranger (Fröken Livrädd & Fröken Märkvärdig) är aktuell med en ny bok. Alltid redo att dö för mitt barn heter den och handlar om föräldrarskapets olika sidor.

När jag läste om boken i morgontidningen gick det upp för mig att jag helt missat en genre i litteraturens djungel. Har ni hört talas om bildromaner? Det här är en sån. Tydligen är genren jättestor i USA och blir allt större här i Sverige om man får tro Johanna själv. Jag som trodde att det var serier jag hade läst?! Och jag antar att det finns en skillnad. Kan någon som vet förklara den för mig?

Ps. Jag gillar verkligen omslaget!

One Comment to “Bildromaner – kan det va nåt?”

  1. Oh, jag bara älskar Rubin Drangers historier om fröken Livrädd.

Kommentera

