En djävulsk historia.

av Pernilla

Jag tror att jag har fått en ny favoritförfattare. Igår började jag läsa ALMA-pristagaren Sonya Hartnetts bok Jag är djävulen (du hittar den på vuxenavdelningen). Nu längtar jag bara till tågresen hemåt så att jag kan fortsätta läsa om Kitten, en ung man, som bekantar sig med det nyinflyttade paret i huset bredvid. Jag har inte hunnit så långt ännu, men så mycket kan jag säga att Kitten verkar djupt störd, och hans uppsåt är inte vänligt. Om det är medvetet eller ej återstår att se.

En ”gastkramande thriller” utlovar förlaget. Förra veckan berättade en kollega för mig att hon faktiskt var tvungen att sluta läsa när hon kommit ungefär halvvägs. Den blev för otäck. Vi får se om jag håller hela vägen. Men jag har redan fått en Joyce Carol Oates-känsla och det gör mig lycklig!

2 kommentarer to “En djävulsk historia.”

  1. Låter väldigt inspirerande det här!

  2. Det var den! Jag läste ut den igår. Den lämnar mig med en massa frågor, men det älskar jag!! Läs!

Kommentera

