En ljus förmiddag som den imorgon..

av Emelie

Det var längesen jag skrev här nu. Men häromdan fick jag en bok som jag bara måste nämna här (jag fick den med det brittiska omslaget till vänster!) Faktiskt är det självaste James Freys nya bok (ni vet han den haussade bästsäljarförfattaren som avslöjades som tidernas bluff och blev utskälld av självaste Oprah men som ändå verkar ha gått ur det hela med självförtroendet i behåll). Min söta bekanta, Eva vet vad jag älskar. Hon gav mej den bara sådär. Bright Shiny Morning har inget att göra med vare sig Tusen små bitar eller Min vän Leonard. Det är en helt ny historia men berättad med samma raka, enkla stil som den vi känner sedan tidigare. Allt utspelar sig i Los Angeles och som läsare får man lära känna ett antal människor i sann Short Cuts anda. Mer vet jag inte och mer vill jag inte veta heller. För en ljus förmiddag som den imorgon ska lägga mig i solen på Kallbadhusets brygga och plöja, sida för sida. Det kommer med största sannolikhet att bli helt underbart!

För er som fastnade med blicken på omslagen ovan kolla in den här favoritbloggen.

One Comment to “En ljus förmiddag som den imorgon..”

  1. Jag är så nyfiken på vad du tycker!! För min del är det Dylan & Maddie och Esperanza som lever kvar i mina tankar… Visst är den bra?!

Kommentera

