Julafton i sommarvärmen!

av Pernilla

SvBOmslag1108.jpgSvBOmslag1108.jpgSvBOmslag1108.jpgSvBOmslag1108.jpg

Idag väntade en glad nyhet när jag kom till jobbet. Höstens böcker 2008 låg och väntade på skrivbordet. Fullproppad med nya böcker som jag längtar efter att få läsa! Kom och bläddra i den här på biblioteket eller beställ den här.

Än så länge har jag bara hunnit titta igenom debutantsidorna, men där kände jag igen en vän. Elin Boardys roman Allt som återstår kommer vi att kunna läsa i slutet på augusti. Det är ”en familjehistoria som tar sin plats i ett kargt bohuslänskt landskap i början av 1900-talet, genom årstider och människoöden, förbi historiska skeenden och åldersväxlingar, hela tiden med ett sjungande, målande språk. En berättelse om en kvinna, som i sin vanlighet blir alldeles unik”.

Nu kan jag kan knappt bärga mig tills lunchrasten börjar, så att jag kan fortsätta mitt bläddrande i denna underbara katalog!

One Comment to “Julafton i sommarvärmen!”

  1. Ja, den katalogen är alltid kul att bläddra i. Debutanter är ju alltid spännande och sedan vill man ju se om någon av ens favoritförfattare kommer med något nytt.

Kommentera

