Ge inte upp!

av Riitta

 

Det är inte alltid så lätt att leva ihop menar väl Malou von Sivers och Lennart Lindgren indirekt, eftersom de skrivit sin bok Konsten att hålla ihop.  Vi har ju alla – mer eller mindre – erfarenheter av samma sak. Detta är en handbok i kärlek, men inte vilken lättvindig bok som helst utan verkligen en handfasten och ovanligt förnuftig bok. Ibland har jag en känsla av att några av oss har en romantisk bild av kärlek, men att kärleken handlar om så mycket mer och kanske rent av om annat. Jag har också för mig att det inte är så sällan man blandar ihop förälskelse, en period i början av förhållandet, och kärlek, en fördjupning av relationen. Jag tror att alla som läser denna bok kommer att känna igen sig i viss mån.  Det läggs inte fram ett mål med fantasifulla drömmar som var och en kan realisera genom att tänka positivt utan boken är givande genom sin realistiska förhållning. Den är också väldigt tydlig i sitt upplägg och lätt att ta till sig. Den innehåller inga svåra teoretiska resonemang utan är skriven för den breda allmänheten, för oss alla som berörs om livet. Den är skriven för dig och mig.

Kommentera

