Att fördriva tiden med en regning söndag.

av Pernilla

En regning söndag som denna fördriver jag tiden med att surfa lite planlöst på internet. Då och då dyker det upp något nytt och roligt. På BokVideo.se läggs små videosnuttar upp där olika författare presenterar sina böcker och sitt skrivande.  Än så länge finns där inte mer än 15 presentationer, men sidan kommer att fyllas på. Så klart vill jag dela med mig av min favoritförfattare för stunden: John Ajvide Lindqvist berättar om Människohamn!

P.s. Tänk om man hade ett likadant hus som John att sitta och skriva i…

2 kommentarer to “Att fördriva tiden med en regning söndag.”

  1. Jag såg att några bibliotek har använt dessa videosnuttar i sina webbkataloger också, bl.a Alvesta och Uppvidinge.

    Jag tittade på videosnutten ovan för jag har precis börjat läsa Människohamn. Det är alltid spännande att höra författarna själva att berätta om sina böcker och vad de tänkt när de skrev en viss bok.

  2. Ännu ett tips är att kolla in den längre versionen av bokvideon på YouTube. Där är John helt galen! Kul!

Kommentera

