Lögner, sorg och starka släktband.

av Pernilla

ISBN 9789137129471, BerlinerpopplarnaISBN 9789137129488, EremitkräftornaISBN 9789137132372, Vila på gröna ängar

På torsdag startar en ny tv-serie i SVT1. Berlinerpopplarna bygger på den norska författaren Anne B. Ragdes två första romaner i en tänkt triologi, Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna. I höstas gjorde serien succé i Norge, nära en miljon norrmän följde alla sex avsnitt. Handlingen kan i korthet beskrivas så här: ”Tre bröder samlas kring sin dominanta mors dödsbädd. Bröderna har inte setts på 20 år, och brödernas möte och moderns död innebär början på en rad känsloreaktioner. […] en gripande och spännande berättelse om lögner, sorg och starka släktband.” Läs mer på SVT:s webbsida.

I augusti kommer äntligen den tredje boken, Vila på gröna ängar, på svenska. Den sätter jag på min höstlista.

 

One Comment to “Lögner, sorg och starka släktband.”

  1. Det är inte ofta jag följer serier i TV, men denna började jag med. Dock, blev det en semester däremellan, så det hann hända en massa, men jag lyckades ändå hänga med igen och visst: inte så tokigt, tillhör de lite ovanligaste i TV – också vad gäller språket. Det är kanske det som fascinerar: det annorlunda. Vem var det nu som sa att den som alltid gör som hon alltid har gjort, kommer alltid att få det som hon alltid har fått. Och därmed vill jag säga att man ibland vill ha någonting annat än det som man alltid har fått.

Kommentera

