Missa inte.

av Pernilla

Lite sent omsider måste jag tipsa om den finlandssvenska miniserien Gränsfall som bygger på Leena Lehtolainens Veren vimma, en av böckerna i serien om kommissarie Maria Kallio. Jag är helt fast. Tempot är långsamt och landskapet är kargt och mörkt, men det finns en kraft i den som suger tag i en. Och jag gillar verkligen Maria Kallio, hon är så uppfriskande jämfört med både Beck och Wallander.

De två första delarna har redan sänts, men jag tycker ändå det är värt att slå sig ner framför TV:n på söndag klockan 21.15 för att se upplösningen. En ordentlig catch up får du här.

One Comment to “Missa inte.”

  1. Jag försöker ta mig framför tv:n vid denna tid. Jag blev intresserad av att se – ens den sista delen.

Kommentera

