Bokjakt

av Pernilla

 ISBN 9789113018935, Ett annat livISBN 9789150109351, Jag tror vi behöver prata faktisktsagorISBN 9789127116009, A Piece of CakeISBN 9789197600392, No och jag

Imorgon öppnas dörrarna upp för 2008 års Bok- och biblioteksmässa i Göteborg! Hysteriskt tycker många, ”rena julafton” andra. Jag hör till de andra. Imorgon ska jag gå på jakt efter dessa böcker:

Per Olov Enquists nya bok Ett annat liv för att Enquist är en av de författare som bor närmast mitt hjärta…

Jon Jefferson Klingbergs Jag tror vi behöver prata faktiskt för att det är en debut och jag är alltid nyfiken på debutanter.

Namnbrunnen av Inger Edelfeldt för att hon brukar skriva så att orden kryper innanför skinnet på en och stannar där länge, länge…

Leila Lindholms nya bok A piece of cake för att det nästan räcker med att titta på bilderna (så fina är de!) och läsa om alla kakor för att bli mätt.

No och jag av Delphine de Vigan är nästa bok som på Sekwa förlag ger ut. Fast egentligen inte förrän i oktober… Kanske, kanske har de med sig den?!

Säkert kommer mina bokkassar att tyngas av många fler böcker också… Vi ses på mässan då!

2 kommentarer to “Bokjakt”

  1. Tyvärr, kan jag svara redan nu. Jag sitter och jobbar på det här dokumentet precis nu: http://img.skitch.com/20080924-mbrujjcjyi3brq6jcx69is25tp.jpg

    Det (ja, resten av boken också) ska skickas till tryckeriet idag, men det dröjer någon vecka innan vi har de färdiga böckerna. Alltså, ingen No och jag på bokmässan, men snart. Vi får trösta oss med att Anne Rambach är på plats istället. Men visst hade det varit roligt att ha en ny bok med sig också.

  2. Jag missade tyvärr Anne Rambach, men däremot fick jag tag på en annan pärla: Utrop av Céline Curiol. En av Sekwas böcker som jag inte läst :-) Läs mer om den på: http://www.sekwa.se

Kommentera

