Romantik och neo-skräck i åttiotalets Blackeberg.

av Pernilla

Fredagen den 24 oktober har länge varit inbokad i min kalender. Då har filmatiseringen av John Ajvides Lindqvists bok Låt den rätte komma in äntligen premiär! Som jag längtat! Gissa om jag är sur nu när jag upptäckt att ingen bio i närheten visar den på premiärdagen?! Vilken miss. Så är det att bo på ett litet ställe…

Läs mer om filmen på SF.se. Så länge ser jag trailern om och om igen.

3 kommentarer to “Romantik och neo-skräck i åttiotalets Blackeberg.”

  1. Jag såg trailern här nu och filmen verkar välgjord. Jag har läst boken och det känns som om man kan känna igen sig, men killen verkar yngre än jag föreställt mig…… Jag tyckte om boken, men jag vet inte om jag vågar se filmen. Filmen kommer ännu närmare på något sätt och sedan riskerar man att det är något som man inte tycker stämmer med läsupplevelsen. Men vi får se, kanske när den kommer på DVD.

  2. Idag hörde jag på P1 i radion en som sett filmen och tyckte den var väldigt bra, så lite sugen blev jag ändå att se den.

  3. Ikväll begav jag mig till Osby. Där visar de minsann Låt den rätte komma in. Åh, den var bättre än jag hade kunnat tänka mig! Så fin. Gå och se!

Kommentera

