Hallon och hat.

av Lena

ISBN 9789155236922, Hallon och hat

Har ni läst Emma Valls böcker? (Tre tjejer som under pseudonymen Emma Vall tillsammans har skrivit en massa deckare för tonåringar.) Jag blev jätteglad när jag upptäckte att två av dem, Annika Wennström och Eva Swedenmark, har skrivit för vuxna också. Håller precis på med del tre i serien om ”Familjen kring La Stella”. Den första hette Smultron och svek och kom 2005, den andra Vinbär och vemod och kom 2007 och nu Hallon och hat 2008.

Gillar du relationer (här hittar du människor i alla åldrar) och mat så är det här rätt för dig. Det dyker nämligen upp de allra härligaste recept på i stort sett allt som äts i böckerna (och dom äter mycket och gott). Miljön är Östersund och fast jag aldrig har varit där så känns det som jag skulle känna igen mig om jag kommer dit. Anita, modern till tre vuxna barn, känner att kärleken har sinat till mannen som hon alltid har älskat. De uppför sig som två syskon nuförtiden. Ska det vara så här tills man dör?  Ja, vi brottas väl alla med frågor om livet och här känner åtminstone jag igen mig i många av alla de personers funderingar man möter. Jag mår riktigt bra när jag slänger mig på sängen hemma och drar till Jämtland! Det kanske du också kommer att göra?

Kommentera

