Vacker och lockande.

av Madeleine

brida

Nu var det ett tag sedan bokmässan i Göteborg var och bokruset har lagt sig lite. Hemma ligger en hög med böcker som jag köpte in men som jag inte riktigt har hunnit läsa. Men så kollar jag igenom högen och minnet kring varför man köpte boken vaknar till liv igen. Boken som lockande ropar efter mig är Brida av Paulo Coelho. Bara omslaget får mig att vilja stänga av allt annat och köra en sträckläsning.

Boken handlar om Brida, en ung kvinna som inte vet vad hon ska göra med sitt liv. Hon har alltid varit intresserad av magi och mystik och söker därför upp en mästare för att lära sig. Till hennes förvåning verkar han villig att hjälpa henne. Så börjar Bridas väg till att förstå sig själv, sin omgivning och magin runt omkring henne. En väg som är kantad med funderingar och tvivel.

Har ni också någon bok som ligger och väntar på att bli upptagen igen?

Kommentera

