Julklappstips!

av Pernilla

Är du som jag sent ute med att köpa julklappar? Jag älskar hårda paket och är säker på att det finns likasinnade därute. Här kommer några tips om du saknar inspiration…

Till pappa

en barndom i Berlin Alla var inte mördare: en barndom i Berlin av Michael Degen

Till mamma

en biografi om Marianne Höök Jag var självlockig, moderlös, gripande och ett monster av förljugenhet: en biografi om Marianne Höök av Annette Kullenberg

ISBN 9789173893374, Får man vara lite tilltalande i det här samhället? En antologi sammanställd Får man vara lite tilltalande i det här samhället? En antologi sammanställd av Marianne Höök

Till syster

när döden berättar en historia måste du lyssna Boktjuven av Markus Zusak

Till bror

ISBN 9789189632790, 80 romaner för dig som har bråttom 80 romaner för dig som har bråttom av Henrik Lange

Till moster

ISBN 9789146218340, Nattfåk Nattfåk av Johan Theorin

Till farmor

ISBN 9789146219002, Aprilväder Aprilväder av Viveca Lärn

Till kompisen

för små och stora sockerbagare Julgodis: för små och stora sockerbagare av Johanna Westman

Vilka böcker vill du ge bort till dina nära och kära? Kommentera gärna så att Boksynts läsare får fler tips!

4 kommentarer to “Julklappstips!”

  1. Till mamma ger jag Alan Bennetts ”Drottningen vänder blad”.

    Pappa ska få ”Lättlagat på 20 minuter” av Maud Onnermark (brukar laga mat i Go’kväll).

    Min svägerska kommer få läsa Miranda Julys novellsamling ”No One Belongs Here More Than You: Stories”.

    Jag själv önskar mig ”Styrketräning för henne”, ”Familjemetoden” och ”Pyssel deluxe”.

  2. Åh, så trevligt! Pyssel de luxe kan jag själv tänka mig. Så cool!

  3. Jag tycker onekligen lite synd om bror, som inte får någon vettig läsning att sätta tänderna i.

    //JJ

  4. Det är nog så att antingen gillar man den eller inte.

Kommentera

