Förtrollande och magisk.

av Cecilia

9789100122911

Jag har suttit och bläddrat i Vårens böcker från Svensk Bokhandel och upptäcker till min glädje att författaren till en av de bästa böcker jag läst kommer med en ny bok i slutet av mars, Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón.

Boken som jag tyckte så mycket om är Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. En fantastisk och fängslande historia som utspelar sig i Barcelona på 1920-talet. En liten pojke får följa med sin pappa till ”de bortglömda böckernas gravkammare” och välja en bok som han skall ansvara för. Pojken blir alldeles betagen i boken och vill ta reda på allt om författaren. Det utvecklar sig till en berättelse som ”har allt”; spänning, kärlek, fantastiskt språk, härliga miljöbeskrivningar osv.

Nu läser jag alltså att författaren kommer med en ny bok som verkar vara skriven i samma stil. I Vårens böcker läser jag ”Ängelns lek förflyttar oss på nytt till Barcelonas skymningsvärld. I denna äventyrsrika och fantastiska berättelse visar Zafón än en gång vilken mästerlig författare han är” . Visst är våren något att se fram emot när nya härliga böcker är på väg? Du kan läsa mer om boken på förlagets webbsida.

Kommentera

