En bok jag verkligen kan rekommendera.

av Madeleine

pa-odets-vingar1  sa-langt-vingarna-bar

Den första boken av Julia Sandström kom förra året. Hon vann en Eragon- tävling och fick sin bok publicerad vid 17 års ålder. Jag har alltid varit lite svag för fantasy och när jag sedan läste baksidan på boken var jag bara tvungen att läsa den och jag blev inte besviken. Boken heter På ödets vingar och är den första i en serie om Nyckelväktarna.

Kariten Shanzoc tillhör bevararna, han har till uppgift att skydda nyckelväktarna. Det finns fyra nyckelväktare som vakar över lika många nycklar för att de avskyvärda aldrig ska få tag på dem. Får den andra sidan tag på nycklarna kan de släppa ut en för länge sedan bortdriven ondska ur berget. Under ett viktigt uppdrag går någonting fel, Shanzoc och hans två vänner blir attackerade i ett bakhåll. Shanzoc, allvarligt skadad, blir ensam kvar.

Så börjar den spännande första boken. Den andra boken Så långt vingarna bär beräknas utkomma den 9 mars och jag längtar efter att få se hur det kommer att gå!

Kommentera

