Det var dessa böcker…

av Pernilla

… som vi tipsade om på Bokstunden igår. Om du läser någon av dem får du gärna kika in här igen och berätta om du tyckte om den eller ej.

 Kan du säga schibbolet? av Marjaneh Bakhtiari

 Kärlekens arkitekt av Emilio Calderón

 På sannolika skäl av Gianrico Carofiglio

 Partisanens dotter av Louis de Bernières

 No och jag av Delphine de Vigan

 Toffs bok av Kalle Dixelius

 Alltid hos dig av Maria Ernestam

 Himmel av Torbjörn Flygt

 Bläckhjärta av Cornelia Funke

 Hjulskifte av Vigdis Hjorth

 Vägen av Cormac McCarthy

 Feel bad och må bra: en överlevnadshandbok för pessimister av Anders Mathlein

 Aska av Yrsa Sigurdardottir

 Flicka möter pojke av Ali Smith

mini Vi måste ha en femrummare, jag kanske vill bygga en båt: ett kåseri om att dö av Gunilla Zurma

2 kommentarer to “Det var dessa böcker…”

  1. Kan du säga schibbolet? är jättebra! Min mamma har varit på litteraturkryssning med tidningen VI och då var Marjaneh Bakhtiari med. Jag är avundsjuk!

  2. Åh, den har jag hört talas om! Lyckost den som fick följa med…

Kommentera

