Mormor.

av Cecilia

mormor1

Jag har läst en del artiklar om boken Min mormors historia och blivit mycket lockad att läsa den. Det är tolv kvinnliga författare ur fyra generationer som skrivit om sina mormödrar. Några författare som medverkar är Birgitta Stenberg, Emma Hamberg, Maria Sveland, Katarina Mazetti m. fl. Enligt det jag läst är det fina och ömsinta skildringar av mormödrar som påverkat författarnas liv. Mina tankar går till min egen mormor som jag aldrig fick tillfälle att träffa. Jag tänker också på mina barns mormor och deras relation och hur hon påverkar deras liv. Boken blir också en bit historia över hur kvinnors liv sett ut under de senaste 100 åren. Jag tror att detta är en bok som kommer att väcka mycket tankar hos läsarna och som kommer att ge uppslag till diskussion. Kanske något för bokcirkeln!?

2 kommentarer to “Mormor.”

  1. Ja, det kan säkert vara något för bokcirkeln för som du skriver är ju mormödrar något vi alla har någon relation till på olika sätt liksom författarna till boken.

  2. Jag är speciellt nyfiken på Maria Svelands (Bitterfittan) text… Är det någon som har läst?

Kommentera

