Krig och fred.

av Pernilla

 

Krig och fred hör till Leo Tolstojs mest kända och älskade verk. Filmatiseringen av Tolstojs klassiker visas nu i fyra delar med start ikväll kl. 21.00 på SVT1. Historien börjar 1805 i St Petersburgs salonger. Elegansen blandas med intriger och vanligt lågt skvaller, när prins Andrej Balkonskji mottar tsarens besked om att Ryssland ska ansluta sig till Österrike i kriget mot Napoleon.

Jag fullkomligt ÄLSKAR kostymdramer, så det här tänker jag absolut inte missa! Boken skulle jag ha läst i litteraturvetenskapkursen, men det blev aldrig av. Det får bli till sommaren, om det jag ser ikväll faller mig i smaken vill säga.

Läs mer om filmatiseringen på SVT

Kommentera

