Min Sommarlista.

av Cecilia

Nu är äntligen sommaren här och jag önskar mig lata sköna dagar med mycket tid för läsning. Jag har gjort en liten lista med några böcker som jag tänkt läsa i sommar.

 Kafka på stranden Kafka på stranden av Haruki Murakami – så att jag kan diskutera med min Bokcirkel när vi har nästa träff i höst.

Lyckan är en sällsam fågel Lyckan är en  sällsam fågel av Anna Gavalda – för att den sägs vara en må-bra bok om att känna sig nöjd och tillfreds.

Albatross Albatross av Hans Gunnarsson – för att den handlar om golf och relationer och för att jag har personer i min närhet som spelar golf. Det pratas ofta om hookar, svingar, järnfemmor och birdies m.m. Kanske får jag en annan uppfattning om denna sport som så många blir helt besatta utav.

 Flickan under jorden Flickan under jorden av Elly Griffiths – för att man bara måste läsa en deckare under sommaren och för att detta verkar vara en mycket spännande sådan. Den är också den första i en planerad serie och det är ju härligt att veta att det kommer flera om man gillade boken.

2 kommentarer to “Min Sommarlista.”

  1. Det låter spännande, har också flera högar med böcker hemma som jag har tänkt läsa i sommar. Fast jag har inte bestämt vilka jag ska börja med…

    • Jag har klarat av en av böckerna på min lista. Jag Jag valde att börja med Albatross och
      det var en speciell läsupplevelse i 18 kapitel
      precis som golfbanans 18 hål.
      Jag kan rekommendera den.

Kommentera

