Bok på två sätt.

av Pernilla

och allt är förvridet

Och allt är förvridet av Emma Ångström är en bok ni ska hålla ögonen öppna efter! Det är en ny roman av en ny författare. Om hämnd och svartsjuka. Handlingen i korthet:

”Dold av buskarna sitter Erik utanför sin gamla lägenhet och bevakar Mina, kvinnan som lämnade honom för en annan man kvällen innan han skulle fria. I lägenheten finns också Minas nya sambo som Erik själv anlitade som lockbete för att testa hennes kärlek. Förnedrad och förlamad av saknad försöker Erik ordna en ny tillvaro och sluta drömma om Mina. Men inte bara Erik har svårt att släppa taget om det förflutna.” (www.alfabeta.se)

För ungefär två månader sedan kunde man börja följa huvudkaraktärerna Erik och Mina i mikroutgåvan på webben. Där publicerar Erik och Mina sina upplevelser i realtid under ett helt år. Man kan också följa dem direkt på Twitter: här och här. Det är verkligen spännande att lära känna dessa innan man har fått hela händelseförloppet i boken. Och jag kan tänka mig att det blir en häftig effekt att fortsätta läsa mikroutgåvan parallellt med boken.

Boken, ja. Den finns i en affär eller på ett bibliotek nära dig i slutet av augusti!

One Trackback to “Bok på två sätt.”

Kommentera

