Våga vara den man är.

av Pernilla

dyngkåt

Jag blev glad när jag såg att Mia och Klara (SVT) utsågs till Årets humorprogram under tv-galan Kristallen i slutet av augusti. Det är en serie som jag stundtals skrattar högt åt, stundtals något besvärat vrider på mig åt. Jag menar; kan de olika karaktärerna inte skärpa till sig och vara lite normala?!

Mia Skäringer, den ena halvan av duon, är nu aktuell med sin första bok, Dyngkåt och hur helig som helst. Den bygger både på krönikor som hon skrivit i tidningen mama och delar ur hennes blogg som funnits i två omgångar.

Jag hoppas och tror att Mia Skäringer ger en något skev (för så ser ju verkligheten ut) men befriande bild av hur våra liv kan levas. Jag läste någonstans att hon med boken ”önskar alla att våga vara den man är”. Jag antar att vi bara måste tillåta oss själva (och andra) att vara det…

Läs mer om boken på förlagets webbsida.

Kommentera

