Nytt från gammal favorit.

av Sandra

En av mina favoritförfattare när jag var yngre var Michelle Magorian. Med böcker som Godnatt Mister Tom, Hemlängtan, En liten kärlekssång och Plats på scen har hon gjort sig känd för att skildra livet för evakuerade barn i Storbritannien under och strax efter andra världskriget. En liten kärlekssång har jag vågat mig på att läsa om i vuxen ålder och den höll fortfarande måttet – med råge. Därför blev jag överlycklig när jag läste att Magorian nu kommer ut med en ny roman i samma anda som de tidigare. Ser med stor förväntan fram emot att läsa Tystnad, tagning som beskrivs som en gripande thriller:

”Henry är fjorton år och bor i Storbritannien 1949. Han saknar sin pappa som dött i kriget. För att fly från vardagen och sin styvpappa går han på bio så ofta han kan. Här träffar han mrs Beaumont som lånar ut en kamera till honom. En dag när Henry framkallar en gammal film som han hittat, gör han en hemsk upptäckt.” (Btj)

Snart på ett bibliotek nära dig!

One Comment to “Nytt från gammal favorit.”

  1. Välkommen till Boksynt, Sandra! Michelle Magorian var också en av mina favoritförfattare, och jag ser fram emot att läsa hennes nya bok :-)

Kommentera

