Spännande om det dolda.

av Madeleine

darkside

I förra veckan började jag läsa i en ny serie, och det är farligt för det är lätt att fastna så nu måste jag snabbt få tag i resterande böcker. Den första boken heter precis som serien Darkside och är skriven av Tom Becker.

Boken börjar med att en pojke blir förföljd och sedan bortrövad av tre underliga människor. Strax efter får vi möta Jonathan som även han har känslan av att vara förföljd och i fara. Jonathan får i det mesta klara sig själv då han inte vet någonting om sin mamma och har en pappa som till och från läggs in på mentalsjukhus. Men efter att ha varit inne i hans pappas arbetsrum börjar han komma något på spåren, ett spår som leder honom till en undre värld han aldrig hade kunnat tänka sig.

Boken grep tag i mig direkt och spänningen höll i sig hela vägen. Nu har jag lånat hem den andra boken i serien som jag antagligen kommer att läsa i helgen. Jag hoppas att den är lika bra!

Följande böcker i serien heter Blodsarv, Skräckhuset och Dödsstriden.

Kommentera

