Snabba cash: filmen.

av Pernilla

På fredag 15 februari har filmen som bygger på Jens Lapidus roman Snabba cash premiär. Om någon nu har missat det, filmen är verkligen hajpad.

Handlingen i korthet:

”Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan är att göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado – brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand om sin 5-åriga dotter.” (www.sf.se)

Jag har inte läst boken, så jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig. Vad tycker ni som läst? Är förväntningarna rimliga?

2 kommentarer to “Snabba cash: filmen.”

  1. Ser ut att vara en film i min smak, ska kolla på mitt bibliotek ifall de har boken.

  2. Läs boken,den är inte riktigt som man tror, visst mycket våld men också känslor.

Kommentera

