Nytt radioprogram.

av Sandra

Det har dykt upp ett nytt litterärt radioprogram i etern – P3 Text. Programledare är poeten Daniel Boyacioglu och sändningstid är söndagar kl 18.03-20.00. Programmet fokuserar på modern textkultur och fylls med författarintervjuer och litterära reportage men även av lyssnarnas egna textalster via en textofon:

”Läs upp dina dikter, låttexter, sms, bästa statusuppdateringar, blogginlägg, fantasier, noveller, dialoger, monologer. Allt som du har skrivit och skulle vilja få ut i radion.”

Läs mer på P3:s hemsida.

Premiär var det söndagen den 17 januari men om du liksom jag missade detta sänds programmet i repris nu på lördag, 23 januari, kl 20.03. Finns även tillgängligt i SR:s sändningsarkiv.

Nästa program sänds alltså på söndag kl 18.03. Då intervjuas ungdomsförfattaren Gunnar Ardelius som bland annat skrivit den underbara boken med den jättelånga titeln Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket. Det blir även reportage om bokbranschens och författarnas framtid. Jag kommer i alla fall att lyssna!

Kommentera

