Engelsk spökhistoria.

av Sandra

Alttext

Tänk efterkrigstid och engelsk landsbygd. Lägg till ett förfallet gods och lite spökerier. Vad får vi då? Utmärkt sommarläsning med mysrys-känsla!

Dr Faraday tillkallas till Hundreds Hall och blir snart trollbunden av både det gamla huset och dess invånare – den krigsskadade sonen tillika godsägaren Roderick Ayres, hans syster Caroline, deras mor samt tjänsteflickan Betty. Samtidigt blir familjen alltmer besatta av främlingen i huset. Något med ett klart ont uppsåt skrämmer både liv och vett ur dem…

En bladvändare värd namnet även om tempot egentligen är ganska långsamt. Som läsare sugs jag in i berättelsen, jag lockas liksom dr Faraday av huset och dess hemligheter och vill bara sträckläsa. Avnjutes med valfri kyld dryck under lata sommardagar. Eller varför inte med en kopp te i händelse av regn?

2 kommentarer to “Engelsk spökhistoria.”

  1. Jag är mitt uppe i den! Jag har läst Nattvakten och Kyssa sammet av samma författare förut, men känner ändå inte riktigt igen henne i den här. Men den är bra! Det är den.

  2. Har precis läst den , kanonbra!

Kommentera

