Augustpriset 2010.

av Pernilla

Nu är nomineringarna till Augustpriset 2010 klara. Följande böcker har nominerats till Årets svenska skönlitterära bok:

Spill Spill. En damroman av Sigrid Combüchen

Ränderna Ränderna av Magnus Florin

Livdikt Livdikt av Johan Jönson

Darling River Darling River av Sara Stridsberg

Kioskvridning 140 grader Kioskvridning 140 grader – En wästern av Peter Törnqvist

Ingersonetterna Ingersonetterna av Magnus William-Olsson

augustpriset.se kan du läsa mer om varje bok, samt se vilka böcker som är nominerade till Årets svenska fackbok och Årets svenska barn- och ungdomsbok. Vilken hejar du på? Den 22 november får vi veta vilka årets vinnare blir.

2 kommentarer to “Augustpriset 2010.”

  1. Jag hejar helt klart på Darling river! Du då?

  2. Hm, vet inte riktigt. Jag har faktiskt inte hunnit läsa någon av dem ännu. Magnus Florin är en av mina favoritförfattare. Å andra sidan tog Sara Stridsbergs Happy Sally mig med storm. Jag får sätta igång och läsa helt enkelt.

Kommentera

