Galet rolig!

av Cecilia

Det är inte så ofta som jag skrattar under tiden jag läser, men under läsningen av Erlend Loes Stilla dagar i Mixing Part, ligger skrattet på lut hela tiden. Det handlar om ett norskt par i 40-årsåldern, Nina och Bror Telemann och deras tre barn. De åker på semester, skall hyra ett hus i Garmisch-Partenkirchen (eller Mixing Part Church som datorns översättningsprogram vill att orten skall heta!). Nina är lärare, talar tyska och älskar allt som har med Tyskland att göra. Bror är dramaturg, han drömmer om att själv skriva en riktigt bra pjäs. Han är mer tveksam till Tyskland och dess historia. När familjen är ute på olika utflykter stannar Bror hemma och tänker på teater. I själva verket tänker han väldigt mycket på Nigella Lawson. Han har otroliga drömmar och fantasier om Nigella och hennes matlagning (man förstår ju när man ser omslaget på boken).  När sedan Nina dessutom är otrogen med herr Bader (som de hyr huset av) blir tillvaron ännu rörigare för Bror. Vill du läsa en galen historia till största delen i dialogform då är detta boken för dig!

5 kommentarer to “Galet rolig!”

  1. Jag har lyckats förlägga mitt exemplar. Får allt börja leta!

  2. Jättebra bokbeskrivningar. TACK!
    MiaSwing

  3. Nu har jag läst den och efter en grymt rolig början tyckte jag att den blev rätt seg. Synd, jag brukar verkligen älska Erlend Loe.

Kommentera

