Vänskap, kärlek och kläder.

av Pernilla

Vickis vintagebutik

Vickis vintagebutik av Isabel Wolff är en underbar historia om en kvinna som startar en vintagebutik i London. Hon bär på en stor sorg. Under ett inköpsbesök hos en gammal dam, som vill sälja av en del av sina kläder, växer en varm vänskap fram som verkligen berör.

Jag fick dessutom information om klädeepoker, designers, något som jag inte visste att jag var intresserad av! Naturligtvis smög det sig in lite kärlek här och var och det gjorde inte historien sämre. En bok som gjorde att jag mådde riktigt bra när jag läste den och det behövdes efter alla dessa kalla, mörka månader…

/Lena

Kommentera

