Lång titel.

av Cecilia

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött är en lång och vacker titel på Alex Schulmans senaste bok. Jag är mitt uppe i boken och tycker mycket om det jag hittills läst. Alex Schulman berättar om när han just separerat från sin dåvarande fru och hur han efter en tid träffar den som skall bli hans nästa kärlek, Amanda Widell. När de varit tillsammans i sex veckor blir Amanda gravid och boken berättar om tiden fram till dotterns födelse. Han är väldigt ärlig och utlämnande och har ett härligt sätt att beskriva händelser och känslor. Jag har tidigare inte läst något av Alex Schulman utan mest sett honom i media på olika sätt. Senast såg jag honom i ”Sommarpratarna”, då blev jag lite mer intresserad av att läsa något av honom och jag blev som sagt inte besviken på Att vara med henne….

Kommentera

