Dag 01 – Bästa bok jag läste förra året.

av Sandra

Jag läste många bra böcker förra året, men allra allra bäst var nog… Flickan med glasfötter av Ali Shaw. Eller Kafka på stranden av Murakami. Måste jag besluta mig? I så fall beslutar jag mig för att jag inte kan besluta mig. Så får man göra, det beslutar jag. Båda rör sig hur som helst inom magisk realism-genren som jag verkar vara väldigt förtjust i. Fantastiskt fantastiska böcker. Nu beslutar jag mig för att avsluta det här inlägget innan jag kommer på fler kandidater.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

6 Responses to “Dag 01 – Bästa bok jag läste förra året.”

  1. Jag läste faktiskt 70 böcker 2010. Jag skriver läsdagbok så att jag ska komma ihåg. Det var ett år med otroligt många bra böcker. Att välja en av dessa blir svårt eftersom de ryms inom så olika genrer, som biografier,Patti Smiths jättebra och boken om Palme fantastisk.Oksanen ”Utrensningen” och ”Yarden” Kristian Lundbergt, starka,angelägna. Stor njutning Alice Munro ”För mycket lycka”. Så vilken var bäst?
    ”Niceville”:~)

  2. Jag skriver också läsdagbok! Visst är det roligt att se tillbaka på allt man läst?!

  3. Jag har precis bokreafyndat en läsdagbok så nu ska jag också börja med det! Annars använder jag mig av boktipset.se. Utrensning läste jag först i år, annars hade den helt klart varit med i toppen. Yates Easter Parade var också en storfavorit!!

  4. Jag har också upptäckt att jag gillar genren magisk realism väldigt mycket! Har nästan blivit en favoritgenrer faktiskt. Murakami är fantastisk!

Trackbacks

Kommentera

