Dag 02 – En bok jag läst fler än tre gånger.

av Pernilla

Nedstörtad ängel av Per Olov Enquist är en bok jag ständigt återkommer till. (Annars läser jag sällan om böcker.) Den går relativt fort att läsa, sidantalet är dryga hundratalet. Fast man kan välja att läsa den långsamt. I den här boken ryms enligt mig det viktigaste i Enquists författarskap; alla bilder, allt han vill ha sagt. Koncentrerat. Sedan är det en av de finaste kärlekshistorier jag läst, men också en av de sorgligaste.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

2 Responses to “Dag 02 – En bok jag läst fler än tre gånger.”

  1. Det är inte många böcker jag läst mer än två gånger. Tre gånger är som jag minns det bara Ajar,”Med livet framför sig”.Den boken drabbade mig som ett knivhugg i bröstet.Oerhört sorglig,ibland rolig och ett så levande språk att man hör och ser pojken Mohammed som berättar om sina dagar hos Mama Rosa.

Trackbacks

Kommentera

