Dag 03 – Min favoritbokserie.

av Madeleine

Min favoritbokserie måste jag nog säga är Sagan om Belgarion av David Eddings. Jag har alltid läst mycket böcker men sen var det som att det stannade av något i början av högstadietiden. Men sen blev jag tvingad av mina äldre syskon till att läsa den här serien och jag fastnade direkt. Den var så spännande och bra så jag var tvungen att fortsätta läsa bok efter bok med längtan efter att läsa mer och mer hela tiden. Som tur var fanns det många böcker att läsa. I den här första serien ingår det fem böcker. Men sen finns det även en fortsättningsserie, Sagan om Mallorea, som även den är på fem böcker samt några andra kring-/bakgrundsböcker som jag var tvungen att läsa!

Efter att jag hade läst alla böckerna fanns fortfarande det där lässuget kvar, det var som att jag kom in i en ny bokslukarålder! Underbart var det. Och det har också hänt ett antal gånger att jag har återvänt till den här serien, dragits in i dess värld, vackra natur och farliga uppdrag med fienden jagandes efter sig. Serien har något speciellt, något lockande som hela tiden vill dra mig tillbaka. Det var inte allt för länge sen jag funderade på att läsa om den, det var ju trots allt några år sedan sist!

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

7 Responses to “Dag 03 – Min favoritbokserie.”

  1. Tusen tack för tipset, jag är sugen på att börja läsa Fantasy igen och jag ska testa denna serien!

    (-:

  2. Vad roligt, gör gärna det! Hoppas att du kommer tycka att böckerna är lika bra som jag gör :D

    Du får gärna lämna en kommentar efter att du läst första boken, blir nyfiken på vad du kommer att tycka!

  3. Herbjörg Wassmos serie som börjar med ”Huset med den bllnda glasverandan” och även böckerna om Dina av samma författare är en också en bra serie. Oförglömliga kvinnoporträtt!

  4. Sagan om Belgarion- ja vad ska man säga. Vilka fantastiska böcker. Läste dem i min ungdom och läste om dem för ca ett år sen. Det var som att hälsa på gamla kompisar. Kan absolut rekommendera dessa böcker!!

    • Visst blir det så när man återvänder till en riktigt bra bok. Man vet egentligen vad som kommer att hända men man väljer att inte veta och så den där känslan av att återse en gammal kär vän!

Trackbacks

Kommentera

