Dag 04 – Favoritbok ur min favoritbokserie.

av Åsa

En serie med böcker som jag läste när de kom på 90-talet var Anne Karin Elstads serie som börjar med Gården i dalen. Den första delen fick jag i present, minns jag, och tyckte mycket om den. Då visste jag inte att det skulle komma en fortsättning. Så det blev en glad överraskning när del två kom året efteråt. Jag tycker om hela serien och personerna i böckerna har blivit som riktiga vänner, men det får ändå bli Gården i dalen som blir favoriten, eftersom det var den som gjorde att jag ville läsa de övriga delarna. I serien får man följa en släkt på 1800-talet i Norge.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

3 Responses to “Dag 04 – Favoritbok ur min favoritbokserie.”

  1. Mina drömmars stad av Per-Anders Fogelström är och förblir, även drygt 20 år senare, min favoritbok ur en bokserie och den och de böckerna tog mig så att jag omöjligt kan tänka mig att jag kommer byta åsikt.

    • Jag läste den i skolan och den är bra, men då hade jag andra starkare läsupplevelser av andra böcker så det har aldrig blivit av att jag läst de andra delarna.

Trackbacks

Kommentera

