Dag 05 – En bok som gör mig glad.

av Sandra



Jane Austens böcker gör mig glad. Både skratta-högt-glad och varm-i-hjärtat-glad. Humorn, personporträtten, berättarglädjen och den där nyktra men ändå orubbliga tron på kärleken. Gladast gör mig Stolthet och fördom och allra allra gladast gör mig det exemplar på engelska som vårdas ömt i min egen bokhylla. Fyndat på ett antikvariat en gång, lagom slitet och gammal-bok-doftande. Och illustrerat med de underbaraste bilder! Ibland tar jag fram och bara bläddrar, det gör mig glad.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

2 Responses to “Dag 05 – En bok som gör mig glad.”

  1. ”Tre män i en båt” är den roligaste bok jag läst.Bäst är ljudboken där Jan-Olov Strandberg läser.

Trackbacks

Kommentera

